COYS

A Tottenham Hotspur csapattal kapcsolatos hírek, események. A játékosok szexuális szokásaitól az elnök új bentleyének újrafényezéséig minden.

Friss topikok

  • Egon bá: Jamon! Akkor ma este Örs??? Mert az nekünk jó! (2011.03.09. 09:24) Defoe háza eladó
  • Jamon Serrano: Szerintem Defoe jól mozgott, de megint nem használta az eszét a kapura lövésnél, csak egy kurva na... (2011.01.23. 16:12) Toons előzetes
  • Anderton: Csak érdekességképpen, amikor még volt időm honlapot szerkeszteni... tottenham.freeweb.hu/wallpap... (2011.01.17. 19:04) Manure összefoglaló
  • Anderton: Szevasztok! Egonnal most beszéltem, sajna családi elfoglaltság miatt nem tud jelen lenni, de telef... (2011.01.15. 11:24) Napi betevő videó
  • Jamon Serrano: @fishman: Köszönöm az elismerést. Négyszer (+1) volt szerencsém kijutni meccsre a WHL-en: Liverpoo... (2011.01.12. 16:51) London szurkolói térképe

Brémai muzsikok

2010.09.16. 16:45 | Jamon Serrano | Szólj hozzá!

Családom összes tagjának hathatós segítségével (amit ezúton is köszönök) sikerült kijutnom a csapat történetének első Bajnokok Ligája mérkőzésére. Annyi élménnyel gazdagodtam, hogy úgy döntöttem, átmenetileg megtöröm a silenciumot és megosztom veletek.

A kiutazás részleteivel nem untatok senkit. Inkább ott kezdem, hogy útban a stadion felé a brémai közlekedési vállalat 3-as számú villanydelejes bádogszekerén ücsörögtem, megpróbálva minél hatásosabban elvegyülni a német arcok között, mikor egyszer csak ismerős dallam, ismerős akcentussal énekelve csapta meg a fülem: "Oooooh when the spuuuuuuuuuurs, go marching iiiiiiiiiiiiin". Pillanatok alatt elárasztották a szerelvényt erősen ittas, kizárólag kékbe öltözött spurs-szurkolók, amitől nekem szerfelett jókedvem lett. Sajnos csak rövid viedókat tudtam csinálni a 15 perces útról és arról, milyen példamutatóan üvöltötték ketté a mi drága szurkolóink az egész várost. Néhány keretnélküli szemüvegben ücsörgő, übersznob, de amúgy kedves és épp felháborodott német nyugdíjas és pár, a kapaszkodót kínosan szorongató, zöld sálas werder-szimpatizáns gyűrűjében élveztem az előadást, amikor a piros esőkabátomra megjegyzést tett egy középkorú angol fickó a mellette álló barátjának. Nevezetesen azt, hogy "nézd, mondtam, hogy itt is lesz egy arzenálos". Gondoltam itt az idő, végre van ürügy megszólítani őket, de sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztem. Próbáltam mosolyogva, jó kedéjűen megkérdezni, hogy "viccelsz, cimbora?", de neki az egészből az jött le, hogy balhé van és mindjárt ütni fogok. Rögtön magyarázkodott, hogy nem úgy értette és hogy különben is... Én meg csak álltam ott lesújtva, hogy végre itt van 50 vérbeli kék-fehér vérű legény, erre azt hiszik, hogy arzenálos vagyok és még verekedni is akarok. Pont ekkor értünk a stadionhoz, a tömeg letolt magával a villamosról, nem tudtam tisztázni a dolgot. Utólag átgondolva még szerencse, hogy félszáz részeg angollal a háta mögött is úgy gondolta, hogy nem akar balhét és még elnézést is kért. 30 évvel ezelőtt a véremmel írták volna föl a megálló falára, hogy "így jár minden gooner".

A stadion előtt még álldogáltam kicsit a szakadó esőben, kiélveztem minden percét annak, hogy angolok énekelnek körülöttem, mert utána majd két órán át németek közt kellett ücsörögnöm.

A Bronze Membership sajnos nem volt elég arra, hogy az angol szektorba kapjak jegyet, átépítés miatt összesen 30100-an fértek be a stadionba, a Spursnek az UEFA 10% körüli előírásának megfelelően 2900 jegyet adtak, amit a szezonbérlettel bíró törzstagok mind meg is vettek, ráadásul a szokásoktól eltérően a belépésnél most még fényképes igazolványt is kértek tőlük a névreszóló jegyük mellé, úgyhogy a csalás teljesen ki volt zárva. Egy kiváló londoni cimborám ült végig egyszer egy Arsenal-Liverpool bajnokit az Emiratesben liverpoolosként. Ő mesélte, mennyire szenvedett minden percben és minden kapott és rúgott gólnál a hazai szurkolók között. Nos, én is felkészítettem magam a legrosszabbra. Az első gólnál a tenyerembe temettem az arcomat és úgy örömködtem magamban a ledöbbent germánok között, amikor pedig VdV mérnöki beadása után látszott, hogy a ropiember milyen pompásan emelkedik a védők fölé, majd fejeli vissza a hosszúba a labdát, az öklömbe haraptam és torzítotam el az arcomat úgy, hogy ne látszódjon rajtam, mennyire szétvet az öröm. A gondok igazából ezután jöttek, mert arra már nem vitt rá a lélek, hogy felugorjak, majd felállva tapsoljak a félidő végén bekapott potyához. Ott le is buktam, amint kedvetlenül bámultam magam elé és nem ölelkeztem a szomszédjaimmal. Előtte még szóltak hozzám néhány szót, de mivel német tudásom kissé megkopott, csak tőszavakban válaszolgattam, ezért ők sem erőltették a dolgot, ezután viszont a teljes közöny vett körül. Nem szidtak, nem bántottak, nem kötöszködtek, hogy egy némettől vettem el a lehetőséget, hogy lásson egy BL-meccset, úgyhogy végül ebben maradtunk. Az egyenlítő gólnál már a korlátot ütöttem, de vigyáztam arra, hogy ne mondjak semmit. Marin kapufájánál lepergett az életem, ott már úgy voltam vele, hogy minden mindegy.

Az angol szurkolók viszont megtettek mindent helyettem is. A fenti kép még fél órával a meccs előtt készült, a sípszóra már teljesen megtelt a lelátó és olyan erővel és kitartással énekeltek a fiaink, hogy öröm volt hallgatni. Két dolgot sajnálok, amiről nem csináltam videót: az egyik a szurkolók hangereje, a másik az első BL-himnusz, ami spurs játékosoknak szólt. Viszont úgy voltam vele, hogy inkább teljesen átélem a pillanatot, mint hogy a gépre figyeljek. Visszatérve a szurkolásra, pont úgy alakult, mint a meccs: az első félidőben a Yid army túlövöltött minden hazai szurkolót, majd a másodikban viszont már erőre kaptak a németek is, bár az artikulálatlan ordítás és a "werder-werder" rigmuson többre ezután sem futotta. Persze a fő témájuk Van der Vaart volt. Egyrészt zseniális játéka miatt, másrészt pedig lehúzott pár évet az ősi rivális, másik Hanza-város Hamburgnál. Azt hittem, több savat fog kapni, de tényleg elismerték, hogy jó játékos és nem fütyülték ki (ahogy az angolok sem Silvestre-t).

Mivel az utazás miatt nem jutottam semmilyen infóhoz a csapatról, a kezdő 11-ről sem volt fogalmam. Csak azt láttam, hogy két csoportra osztva melegítenek, majd cicáznak a játékosok, de nem hittem volna, hogy Kaboul és Jenas is azért van a hozzám közelebbi csoportban, mert kezdeni fognak Gallas, Bassong és Palacios helyett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hotspur.blog.hu/api/trackback/id/tr232300878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása